Vymrzlá radost

Po jarních závodech na jezeru Asuán, kde jsme drželi dva dny první místo, abychom nakonec hodinu a půl před koncem závodů přišli jak o vítězství, tak i o bednu. Nakonec jsme obsadili „populární“ čtvrté místo a tak jsme se s kamarádem Standou rozhodli zúčastnit Hodkovské padesátky na Panském rybníku Hodkov, které se konali od 11.10.2015-13.10.2015. O rybníku jsme moc informací neměli, ani informace od známých nám zrovna dvakrát nepomohli jak místní krasavce přelstít. S úsměvem na tváři jsme tento fakt přijali a začali jsme se připravovat na výpravu do neznáma.

Standa věrný svému umu a zkušenostem, vsadil na své osvědčené „domácí koule“ a já jsem se rozhodl, vsadil na kalové pelety Kaprpro na které jsem měl v průběhu roku zajímavé výsledky a na předchozích výpravách se vždy osvědčili. Vzhledem k tomu, že se mělo v době závodů výrazně ochladit, tak jsem vsadil na jejich pozvolnou rozpustnost, kdy i ve studené vodě se krátce po vhození do vody pozvolna rozpadají a začínají okamžitě pracovat. Nejlepší na nich je, že během první hodiny se z průměru 20 mm rozpadnou na cca 8-10 mm a v tomto stavu vydrží další cca 3 hodiny. To bylo přesně to, co jsem potřeboval. Kal, který ryby přiláká a udrží na lovném místě a k tomu drobnou nástrahu, kterou si vezmou i když se nebudou zrovna krmit, ale pouze filtrovat vodu.

Týden před závody jsme jeli s mým dobrým kamarádem Jardou Rabiňákem na jezero Kopa, kde jsme chtěli Kalové pelety spolu s peletami Dried ballistic pelest otestovat a vyzkoušet jejich různé modifikace a příchutě. Při této příležitosti jsem chtěl rovněž vyzkoušet chytání mimo krmné místo se snahou chytat i větší kapry neboť při závodech se bodoval pouze součet třech nejtěžších kaprů. S Jardou jsme se domluvili, že rozkrmíme lovné místo před ním a u mého fleku se nebude krmit vůbec a uvidíme, co to udělá. Přestože je jezero Kopa výborně zarybněná voda není pravdou, že se tam dá lehce chytit kapr 10kg+ a mnohem složitější je dostat se nad 15kg+. Po ranním zakrmení začínáme chytat. Netrvá to dlouho a můj swinger je přilepený k prutu. Zvedám prut a po cca 10 minutách máme v podběráku prvního kapra. Váha ukazuje necelých dvanáct kilogramů.      Takový začátek jsme nečekali. V průběhu dne chytáme další krásné ryby, kdy většina jich chodí cca 15 metrů od krmeného místa. Veškeré modifikace Kalovek fungují nad očekávání a já přemýšlím, k čemu se přikloním na závodech. Při jednom s telefonátů s Leoškem, otcem Kalových pelet mu říkám svůj postřeh a přání: „ Leošku, chci být za každou cenu jiný, než budou ostatní! Vše vsadím na kyselé CSL a kokosové super sladké maskovací mléko, ve kterém budu Kalovky dipovat. Leoš přidává svůj postřeh a navrhuje přidat i větší množství soli. Mně se tento nápad líbí. S Kopou se loučím s krásným řádkáčem 15kg + a těším se na závody.

Nastal den závodů a já vyrážím směr Zruč nad Sázavou a dále směr Panský rybník. Po příjezdu na místo se v místní hospůdce zdravím se Stáníkem a dáváme si první groček a čekáme na losovaní.To ještě přesně nevíme jaký masakr v podobě počasí nás čeká. Při čekání spekulujeme nad místem, které by se nám líbilo, a plánujeme taktiku. Když jsem Standovi řekl, s čím na závody jedu, tak jenom protočil oči a předvedl nepopsatelný výraz ve tváři, který snoubil překvapení, šok, vyděšení a rezignaci. Celé to ukončil slovy: „tak si to běž vylosovat umělče“ a oba jsme dostali záchvat smíchu.

Po chvilce jsem Standu opět „potěšil“ když jsem vylosoval třinácté pořadí, ve kterém se bude losovat místo, ze čtrnácti kdy čtrnáctý tým ještě nedojel na místo. Uklidňoval jsem Standu slovy, že alespoň druhý los nepokazím, že už tam budou jen dva míčky. Opět se dáváme do smíchu. Po losu na nás zbylo místo č. 6 pod lesem. Nevěděli jsme, zda se máme radovat nebo rozčilovat, protože jsme netušili, co od něj čekat.

Začátek závodu začíná za necelé dvě hodiny a my přenášíme věci na molo, které se stane na pár dní našem domovem. Každý obsazujeme jednu půlku mola, sestavujeme naše pruty, montáže, krmení a čekáme na start. Vařím kafe, kochám se okolím a ptám se Standy kolik je hodin a za jak dlouho je začátek závodu. Odpověď mě v celku překvapila. Už půl hodiny se závodí... Zase nás popadá záchvat smíchu. Konečně nahazuji a čekáme na první záběr. Nechtěli jsme ze začátku závodů krmit, tuto taktiku jsme si schovávali až na večer.

¨          Den krásně ubíhal, molo bylo připraveno a provizorně „zatepleno“ plachtami a nastal čas krmení. Kobruji cca 3kg Kalovek do vzdálenosti šedesáti metrů, přehazuji oba pruty, kdy na každém z nich je Kalovka s jiným dipem. Jeden prut v krmném místě a druhý zcela mimo. Už se blíží tma a večer hlásí, že má teplota spadnout dost pod nulu. Vyndávám vypůjčený teplomet a začínáme topit. Po chvilce zjišťujeme, že teplomet to má za sebou a že si v noci moc nepřitopíme. Kolem desáté přichází první záběr Standovi na jeho koule „made in home“. Za několik minut je kapr u břehu a odhadujeme ho na nějakých deset kilo. Najednou se špička prutu narovná a je pryč. Smutně se na sebe podíváme a jdeme spát.

Tvrdá lavice a zima mi nedovolí pořádně zabrat, když mě budí můj příposlech. Vyrážím k prutu a po chvilce je první kapr na omrzlé podušce. Pohledem mu odhaduji cca 4kg a pouštím jej zpět, neboť se bodují ryby od 5kg. Ulehám do spacáku a po chvíli se vše opakuje. Zase menší kapr, tak jej pouštím bez vážení zpět do vody. Noc velmi pomalu ubíhá, okolní teplota nadále klesá a já co půl hodiny zdolávám kapry. Standa si spokojeně pospinkává a je v poho. Od dvou do sedmi hodin do rána chytám devět kaprů. Ruce mám promrzlé, že mi nejdou narovnat prsty, zapálit cigaretu se stává nadlidským úkolem a nastávají další mrazivé komplikace.

Kolem šesté hodiny ranní zdolávám kapra, který by nám mohl přinést první vytoužené body. Otáčím se pro podběrák, který mám opřený o střechu mola a hle, podběrák je přimrzlý k molu a nejde odlepit. Zápasím s podběrákem, se zmrzlýma rukama, kdy chvilku se nevěnuji rybě a šup, byla pryč. Pomalu se do mě dával vztek, když člověk potřebuje kolegu tak nefunguje. Promrzlý na kost, tolik záběrů a ryb a žádná bodovaná, ať už z jakéhokoliv důvodu. V sedm ráno se držím už jen silou vůle, kdy zdolávám dalšího kapříka. Sahám po podběráku, který jsem už raději nechal ve vodě, aby mi znovu nepřimrznul. V podběráku jej orientačně zvážím a váha ukazuje lehce přes šest kilo. Odmítám odečítat podběrák a volám rozhodčího.

Po převážení a odečtení saku se nám započítává 5,5 kg. Konečně! Prohlížím si kapra v saku a říkám si, ty vole, vždyť v noci si chytal podobné. Jenže zima a špatný odhad mě přesvědčila nevážit. Standovi říkám, jakou jsem měl noc a jak moc nespolupracuje. On na to, že se taky moc nevyspal, že ho můj příposlech pořád budil a jen čekal, až si zavolám o jeho pomoc. Odcházím se zahřát do hospody a cestou míjím krásně vyspinkané kolegy z jiných týmů a z jejich reakcí slyším, že neměli v noci záběr. V hospodě sedám ke krbu a nejraději bych si do něj sedl. Dávám si grog a pak horký čaj. Nejde mi rozmrznout a zahrávám si s myšlenkou, že na druhou noc si zaplatím chatku a vyspím se ve vytopené chatě. Od rozhodčích zjišťuji, že jsme průběžně na třetím místě s naším pinďou a před námi jsou jen týmy z místních TOP fleků, ze kterých se z klidové zóny nachytá nejvíce ryb.

Poté mi rozhodčí říká, že co sledovali, jak jsme měli v noci nejvíce chycených ryb. Zamýšlím se nad jeho slovy a říkám si, že jsem v noci na protějším břehu a ani vedle sebe neviděl žádnou akci a pohyb čelovek. Vracím se na molo, kde Standovi říkám, jak si vedeme a s jakou myšlenkou si zahrávám. Nakonec nás napadlo, že zajedu do města sehnat teplomet. Odjíždím do Zruče, kde v místním obchodě kupuji teplomet a po návratu na místo začínám opět rybařit.

Standa mezitím chytil pěkného sedmikiláčka. Zakrmuji Kalovými peletami a za chvilku už zase přichází záběry. Během dne chytám asi osm kaprů, kdy poslední bodovaný měl přes sedm kilo. Součet tří našich nejtěžších ryb byl kolem 23 kg. Nic moc vzhledem k tomu, že je zde dost kaprů nad 15 kg a kterýkoliv tým nás může jednou rybou přeskočit. Blíží se večer, zapínáme teplomet a za chvilku zima nemá šanci, i když se ještě více ochladilo. Bohužel na ochlazení reagovali i ryby a v noci jsme měli jen dva záběry. Standa vylepšil lehce náš průměr a mě přišel sice bodovaný kapr, ale váhový průměr nám nezlepšil.

Noc byla klidná a zjišťuji, že kromě TOP fleků a naší šestky žádný další tým bodovanou rybu nechytil. Takže stále držíme krásné třetí místo, jenže závod končí až ve čtyři hodiny odpoledne. Během dne přichází průběžně vedoucímu týmu největší ryba závodu je 16kg a dalším dvěma týmům se podařilo chytit bodovanou rybu a přiblížit se k nám na rozdíl 15 kg. Nervy byly na pochodu a kouřili jsme jednu cigaretku za druhou, že by se uhelné elektrárna vedle nás styděla.

Blížil se konec závodů a ryby vůbec nebrali. Kolem poledne jsem chytil jednoho dorostence a to byla naše poslední ryba. Vzpomněli jsme si na jarní Asuán, kdy v poslední hodině jsme přišli o bednu a snažili se zahnat chmurné myšlenky. Přichází výstřel a konec závodů. Ani jeden z nás nechce vyslovit, že by to mohlo vyjít, a jdeme na vyhlášení výsledků. Je jasno, udrželi jsme třetí místo a jsme neskutečně šťastní. Všechny nervy a útrapy se vyplatily. Sáhli jsme si na úplné dno a radost mnohonásobně převyšuje únavu a vyčerpání.

Se Stáníkem trochu bilancujeme a litujeme, že zde nebylo bodování formou sčítání vah všech chycených ryb.  Ulovili jsme cca 30 kaprů a mohlo být z toho mnohem lepší než třetí místo. To jsou však jen kdyby a to neplatí. Jsem spokojený, že sázka na Kalové pelety vyšla a vyhrála v poměru záběrů nad Staníkem koulemi. Ulovili jsme cca 20 ryb a na pelety bylo chyceno nejvíc ryb závodů. Dva týmy si řekli o jejich vzorek a dokonce majitel rybníku byl jejich úspěchem překvapen. Požádal mne o vzorky, které jsem mu rovněž věnoval na vyzkoušení.

Chtěl bych tímto poděkovat Leošovi a Jardovi z Kaprpro za přízeň, cenné rady a za podporu, Standovi, za slušnou spolupráci a organizátorům za skvěle zorganizované závody a ostatním týmům za příjemnou přátelskou atmosféru.

Poděkování patří firmě Kaprpro a jejich peletám…

Pavel Komžák

zprávy od vody

Poštovné ZDARMA při objednávce nad 2.000,-kč

Při vaší objednávce nad 2.000,-kč, Vám nebudeme účtovat žádné poštovné a jiné služby spojené s přepravou balíku (balné neúčtujeme nikomu) !

Anketa

Jaký typ rybolovu upřednostňujete:

Kaprařina (100,0%)
Přívlač (45,6%)
Plavaná (21,1%)
Muškařina (12,3%)
Mořský rybolov (21,1%)

Newsletter

Slevy, akce, novinky? Buďte první kdo o nich ví. Zadejte svůj e-mail a nenechte si je ujít.

Registrujte si váš mail a nechte si zasílat výhodné nabídky e-mailem.

Tento web používá cookies

Abychom Vám mohli v tomto eshopu nabídnout kvalitní služby a pokročilé funkce, využíváme cookies. Prohlížením tohoto webu s tímto souhlasíte. Pro více informací o cookies a jejich případném blokování navštivte článek Soubory cookies a soukromí